13 Ekim 2013 Pazar

Nasıl Çalışıyorum?

Dokuz günlük bayram tatili kimilerimiz için , ders çalışmaya da tatil anlamına gelmektedir. Ancak benim tatil dışında pek vaktim olmadığından, bu zaman  KPSS için  muhakkak bir şeyler yapmam demek oluyor.

Bende nasıl çalışsam diye planlar yapmaya başladım aklımdan . İşte bu yazımda da sizlerle bunu paylaşacağım.

Dershaneye gitmiyorum bildiğiniz gibi, o yüzden internet benim en büyük yardımcım.

Şimdi çalışma aşamasında sizlere neler yaptığımı basamak basamak anlatayım:

BASAMAK 1-- > Hangi konuya çalışacağımı tespit ediyorum.
BASAMAK 2-- > Konu ile ilgili internetten yayınlanmış videoları izliyorum.
BASAMAK 3-- > İnternetten bulabildiğim kadar vieoyu izlerken not tutuyorum.Dolayısıyla kendime bir defter ediniyorum.
BASAMAK 4-- > Elimdeki kaynak kitaplardan, konuya ilişkin okumaları yapıp, ek bilgileri de defterime yazıyorum.
BASAMAK 5-- > Notlarıma göz atıyorum.Yani tekrar ediyorum.
BASAMAK 6-- > Konu ile alakalı testler çözüyorum.
BASAMAK 7-- > Hatalı çözdüğüm ya da boş bıraktığım soruları defterime yazıyorum . Doğrularını da bulup onları da kenarlarına iliştiriyorum.
BASAMAK 8-- > Günlük tekrar, haftalık tekrar ve aylık tekrar sırasında defterime yazdığım bilgilere göz atıyorum.


İşte ben ders çalışırken, bu yolu izliyorum . Umarım sizin içinde faydalı olmuştur.

Her zaman kaç saat çalışsak diye düşünürdüm. Üniversitedeki hocalarımız: "Sizlere verdiğimiz her 1 saat ders için, eve gidince en az 3 saat çalışmalısınız ki bu konuda yeterli düzeye ulaşın." demişlerdi. İşte bende bu mantığı biraz kabul edenlerdenim. Tamam, belki üç saat olmaz; ama elimden geldiğince zaman ayırıyorum :) .

Bu arada yukarıda verdiğim yöntemi dershaneye giden arkadaşlara da tavsiye ederim. Netice de dershanedeki öğretmenlerinde bilgileri bir yere kadar, onların verdikleriyle de sınırlı kalmamalısınız.

KPSS konu bakımından oldukça kapsamlı. Sınavı garantiye almak için, ulaşabildiğiniz kadar çok kaynak ile çalışmalısınız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eee.. Siz ne düşünüyorsunuz?