13 Ekim 2013 Pazar

Konuları Derecelendirin

Aslında bu biraz da program yapma konusuna giriyor. Kendi çalışmamda bunu yapacağım için sizinle de paylaşıyorum . Zaten amaç da buydu :)


Geçtiğimiz yazılarımda hangi dersi daha iyi anlıyorsunuz diye sormuştum . İşte bu sorunun cevabını bulduysanız ne ala!

Biliyorum iyi olduğumuz konulardan soru çözmek daha keyifli. Yaptıkça insanın morali yerine geliyor; ama deneme sınavları sonuçlarında yanlışlar ile karşılaştığınız zaman moral falan kalmıyor.

Bu yüzden yapamadığımız konulara öncelik verip, o konuları halletmekte fayda var. Unutmayın başarılı insanlar zevk aldığı şeyleri iyi yaptıkları için değil, zevk almadıkları şeyleri de iyi bir şekilde yaptıkları için başarılar.


Evet yapamadığımız konuların ne olduğunu nereden bileceğiz?

Zaten aşağı yukarı biliyoruzdur o konuları da, sevmediğimiz (başarılı olamadığımız) dersleri. Fakat, bir deneme sınavı yaparak bu konuyu ele almak daha yararlı olacaktır. Kendinize bir deneme sınavı uygulayın ve kesinlikler yanlış yaptığınız, boş bıraktığınız ve tereddütte kaldığınız soruları farklı şekillerde işaretleyin. Sonra da bunları bir liste haline getirin.

Listeniz de aşağıdaki maddeler olabilir:



  • Derslere göre listenizi oluşturun
  • Hangi konularda kendinizi eksik gördüğünüzü, ilgili dersin altına yazın
  • Yetersiz olduğunuz konuyu derecelendirin, ne kadar kötü durum diye:
    • dikkatsizlik (*)
    • konuyu biliyorum ama bu tarz soruya aşina değilim (**)
    • konuyu bilmiyorum (***)
    • ne yaparsam yapayım bu konuyu öğrenemeyeceğim(****)
  • Önceliğiniz 4 yıldızlı konulardan 1 yıldızlı konulara doğru olsun. Unutmayın hiç bir şey başarılamaz değildir. Ben doğuştan yetenek olayına pek inanmıyorum . Yetenekleriniz, neyin üzerine eğiliyor ve meraklı oluyorsanız o dal üzerinde gelişiyor. Yani matematik yapamamanızın çeşitli sebepleri olabilir; ama bu bir problem değil diyorum.
  • Eksik olduğunuzu düşündüğünüz konular ile ilgili çeşitli materyalleri kullanın.
  • Hata yaptığınız soruların çözümünü mutlaka araştırın ve bulup bir yere not alın.
  • Arada bir notlarınıza dönüp bakın.

Bunlar şimdilik aklıma gelenler.Konulara böyle çalışırsak, ileride rahat edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eee.. Siz ne düşünüyorsunuz?