11 Ekim 2013 Cuma

Kendimizi Programlayalım



Bahaneleri çabucak buluruz; ama önemli olan kendimize kaliteli bahaneler üretmemiz değildir. Yapmamız gerekeni, her ne koşulda olursa olsun yapmalıyız(ölüm, doğum gibi özel sebepler hariç elbette).

Biliyorum iş program olayına gelince biraz tüylerimiz diken diken oluyor, midemize kramplar giriyor. "Yahu ben yapamıyorum bu program işlerini. Bana uymuyor! " Yok böyle bir bahane maalesef! Bal gibi bunun bahane olduğunu ve kaçma yolları türettiğinizi biliyorsunuz da hadi neyse! :)

Zaman hepimizin ortak problemi. Ayrıca en kıymetli hazinelerimiz arasında yer alıyor. Öyle para gibi de değil kabul edersiniz ki... Boşa harcadık mı bir daha ne yaparsak yapalım geri de kazanamıyoruz. O halde artık, zamanının bizim için bir problem olmaktan çıkması gerekiyor.

Zaman yönetimini öğrenmeliyiz. Bunun için çeşitli workshop'lar, seminerler düzenlenmiş, grup çalışmaları yapılmış, eğitimler verilmiş, kitaplar makaleler yazılmış. O yüzden neler yapacağımıza ilişkin bir baskı daha yapmak niyetinde değilim. Şu an için bunu gerekli görmüyorum . Merak eden arkadaşlar zaten biraz araştırmacı ruhları sayesinde, arama motorlarına "zaman yönetimi/kontrolü ...vb" gibi şeyler yazıp bilgi edinebilirler.

Her neyse ben konuyu fazla dallandırıp budaklandırmadan, toparlayayım.

Zaman yönetimi ile ilgili hangi kaynakları kullanırsanız kullanın hepsinde ortak bir şey bulursunuz: PROGRAM YAPIN.


Başarıya giden ilk adım kendimizi programlamakla başlıyor. Program yapmanın da çeşitli yolları var. Bu tamamen size kalmış. Ben bir çoğunu denedim. Saat saat , dakika dakika olan programlar pek bana göre değil. Kendimi baskı altında hissediyorum . Ve programıma o saatte uyamadığım zamanda da garip bir şekilde gergin oluyorum.

İşte bu yüzden günlük planlamalar yapıyorum . Mesela bugün, şu konu bitecek , yarında bunu bitireyim. Her gün şu kadar soru çözersem yeter... gibisinden. Benim için daha işlevsel oluyor.

Şimdi oturun ve çalışmalarınıza başlamadan önce, kendinize bir program hazırlayın. İnternetten biraz araştırın , kendinize uygun gördüğünüz programları kendinize uyarlayın.

Program hazırlamakla ya da bunu araştırmakla geçireceğiniz zaman kesinlikle bir kayıp değildir. Uzun vade de baktığınızda bunun size daha çok zaman kazandıracağını göreceksiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eee.. Siz ne düşünüyorsunuz?